dilluns, 25 de febrer del 2008

UN ALTRA DE PATATES


Tornem a estar en Lluna Vella. Segons els pagesos veterans consultats , la millor per plantar les patates. És la segona plantada que faig. La primera com es pot veure en aquest mateix bloc , va ser per aprofitar les ”grillades” de l’ any passat. Per cert...ja s’ hem acaben. Les patates de l ‘any passat vull dir.

Les patates ja les vaig comprar fa un mes, però tenia que esperar la Lluna apropiada per sembrar.

Enguany i seguin els consells del pare, vaig deixar el 6 kg de Kenebecs i els 15 de Espunta al sac, a un lloc sec i airejat ,per que les patates grillessin i així aprofitar millor les que portin mes desenvolupament.

No les tenia totes ahir diumenge. Tota la setmana passada va estar plovent fins dijous i la terra estava massa xopa per sembrar . Ahir però vaig poder fer els 7 solcs ,tot i que encara no estava en condicions òptimes ...però la terra “corria” prou be per l’ aixada d ‘aixobrir i ja tinc les patates sembrades .

Avui torna a ploure...menys mal que vaig plantar ahir si no , igual em tinc que esperar a la lluna de març...i aquesta , per la patata no és massa bona. Lo que no se que faré serà amb les que m’ han sobrat...me les menjaré o les plantaré a algun altre lloc....si es seca el terreny.

Ara a esperar que la gremena no faci destrosses. Ma sogra em va dir que el iaio Juanito “ desinfectava “ la terra en ferro. En vaig tirar i un altre producte que Genardo em va recomanar....a Veure que passa.

Per cert, enguany he fet unes proves a veure que dona.Com ja ha estat dit ,el primer solc es de patates de l ‘any passat grillades. També he fet solcs amb patates partides , buscant els grills i altres amb patates senceres a veure quines donen mes rendiment o si és igual.

Ara fins al Juny...suposo.


L' Hortolà