diumenge, 15 de juny del 2008

ROVELLONS EL 15 DE JUNY




La vegada que vaig començar mes prompte la temporada dels rovellons va ser, fa uns 5 anys. Amb la colla d’ amics anàvem a Fortanete i en una parada d’ aquelles , fisiològicament necessàries , per casualitat, darrera un boix que ens amagava les vergonyes ,vaig descobrir el primer .Era 14 d’ Agost.

El passat dijous , l’ amic Paco em comentava que a Alcanar ,un company d ‘esmorzar , havia arribat tot content amb un rovelló a les mans i poc desprès un altre col·lega amb un quilo i mig , mes o menys.

Com que el meu company es de paraula fàcil, campetxano i donat a parlar de manera que no saps com emprendre-ho , no li vaig fer massa cas...vaig pensar : al mes de juny rovellons, au ! Paco que ara em vols vendre la moto..

Ahir dissabte vaig anar a passar el cap de setmana a la casa que tenim a toca el mar. No diré el poble per raons de “seguretat”.Havia d’acabar de collir les patates ( també en tenia tres solcs allí) tallar la gespa ,regar , pintar la piscina...molta feina i no estava per massa romanços ,quan el veí , que també es cosí , em va entrar , en la seua visita , tot dient “xé cosí , que fots ací..que no vas a provar si trobes algun rovelló a cala Blanca ?? . Ahir van venir uns a la tasca i em van dir que n’ havien fet un poval ”

Jo li contesto “Dimonis destorba faenes ,no em mareges que aquí tinc molta teca i no estic per perdre e l temps “

La cosa va decantar cap altres històries i ja no vaig pensar mes en los rovellons...rovellons al juny...va !!

Fins que aquest mati ens em despertat , la meua dona i jo , d’ hora. Serien les 7:30 del mati .M’ ha dit “que no anirem a veure si lo que diu Ximo es veritat ??”

Com que la feina la tenia avançada i era prompte ens em posat en ruta cap al lloc indicat. Hem entrat al petit bosc de pi blanc. Molt de fenàs al terra, matissa , bargalló i el meu escepticisme per sobre de tot .Quan no se com , la meu vista a caigut al peu d’ un llentiscle i allí estava ,desafiant ,increïble, altiu, rodó , majestuós ...visible ,el primer rovelló !!!

He cridat a la dona per que veies com estaven situats al terreny i a començat la recerca que no ha tardat a seguir tenint sorpresa rere sorpresa. Un aquí , dos allà ,un altre roglet amb 7....fins arribar al paradís : un petit pinar , net de vegetació baixa ,solament la fullaraca que t’ anava descobrint sense pausa i de manera agobiant tot un camp de fongs que ens han fet viure ,com diu l`amic Tibau “una petita felicitat”.

En fi ,no m’ estendré en explicacions que els afeccionats podeu imaginar i que us vull estalviar per que assaboriu el petit “menú” rovellonero fotogràfic” amb que puc donar fe de que el dia 15 de Juny de l ‘any 2008 ,un servidor i la seua senyora ,entre les 07:45 i les 9 del mati van fer aquets ,aproximadament 5 quilos de Lactarius que es poden veure a les fotos.

Llàstima que les fotos no podem emetre ni gust , ni olors .Per si us consola incloc també la dels tres que m’ he menjat per esmorzar.


L' Hortolá