dijous, 25 d’octubre del 2007

Caragols amb enciam




He tingut que tornar a plantar enciam. Dels 30 “maravilla de verano” que vaig plantar al Setembre no queden mes que els tronxos...la mare que els va parir !!! Els caragols i les bavoses dels collons s’ho han devorat tot.

Al final he tingut que tornar a tirar “cagallonets anti caragols ” .Si no faig aixi està vist que no menjaré cap dels “iceberg” o “maravilla” que acabo de plantar. I els que em coneixen ja saben que em sap greu utilitzar cap mètode de cultiu que no sigui natural. No es pot dir que faci una horticultura estrictament ecològica , però si que m’ hi apropo.

Per exemple .Vaig llegir que en lloc de tirar cap producte verinós contra aquests moluscs de jardí , podia tirar un producte tant natural com és la serradura o el caragollilo de les fusteries. A l ‘estiu li vaig dir al “Cacahuero” si m’ en podia donar o vendre. M`en va donar dos bosses plenes .Vaig tirar-ne al voltant de les plantetes recent plantades i tendres que podien ésser una temptació per als bobosos. I sembla que , de moment , va funcionar.

El principi era lògic. La serradura , com a residu de la fusta , es secant, absorbent i al passar els caragols i bavoses per sobre, els emprenyava perquè se’ls hi quedava pegat a les “rodes” i els bitxets no podien arribar fins als meus tendres enciams . Així vaig salvar pràcticament tota la plantada...i que bons...i que tendres ..i que naturals...els enciams, clar !

Ara , en plantar l ‘enciam al setembre , vaig a tornar a repetir el sistema anti - llimacs ,però no se que ha passat , que , com he dit , d’ enciam , res de res.

Les llantugues pareixien un camp de pastura plena de minúsculs bavosos que no han parat fins a deixar-les tan foradades com un formatge de Gruiere ...Però , redeu !! amb quina fam van atacar els meus tendres enciams ,tu !!

Molt al meu pesar i per no sentir les critiques dels de casa , he tingut que tornar a mètodes mes expeditius com els que he explicat al principi. Però segueixo sense entendre, perquè l’ invent sostenible de la serradura, solament va funcionar a l ‘estiu.. Pot ser no hi havia caragols per la persistent sequera ???

L’ hortolà